02 februari 2021

Go with the flow

Zoals elk jaar was de maand november vorig jaar een drukke CreAlyt maand.
Ik heb vooral veel patronen en stofjes voor Barbiekleertjes verkocht.
Ik vind het zó leuk dat dit aanslaat en dat ik mijn ervaring hiermee door kan geven.
Ik heb nog genoeg ideeën voor het uitwerken van meer patronen en ben er zo nu en dan wat mee bezig.
Jurken in verschillende uitvoeringen is mijn eerste plan.

Verder maakte ik ook nog een knuffeltje van Pica Pau af. 


De teckel Robert of zoals hij zo mooi in het Frans heet, Roberto la saucisse.
Het is een prachtig huiselijk hondje en zoals altijd is hij in het echt veel mooier dan op de foto.

De maand december was een onrustige maand voor mij.
Ik kon mij draai niet echt vinden en heb het maar over me heen laten komen.
Het werd een maand van om en om contact met de kinderen en mijn vader, uitslapen, wandelen, lezen en legpuzzelen.
December is voor ons altijd een maand met veel herinneringen.
Maar het vreemde van de hele coronatijd zal ook zeker te maken hebben gehad met mijn onrust.

In de eerste weken van januari wilde ik weer op gang komen, maar ik twijfelde tussen CreAlyt (en bijvoorbeeld meer patronen uit gaan werken) of mij eens wat meer richten op mijn Luisterkindpraktijk.
Verstandelijk wist ik het niet.
Ik heb zonder er teveel bij na te denken maar gewoon gedaan waar ik zin in had.
Go with the flow, noem ik dat.

En zo gebeurde het dat ik opeens ging zitten tekenen.
Alweer 4 jaar geleden volgde ik een cursus chakratekenen bij Astrid Kuipers en heb toen de ontspanning van het tekenen ervaren.
Ik was daarna nog eens met een tekening van het eerste chakra begonnen, maar had die nooit af gemaakt. En nu pakte ik die en heb ik twee dagen achter elkaar zitten tekenen.
Waar kwam dat nou opeens vandaan?


Ik vind het altijd mooi om de ontwikkeling van een tekening op foto vast te leggen.
Linksboven is de tekening waarmee ik twee jaar geleden was gestopt en nu mee doorging.


Na twee dagen was de tekening klaar. Ik heb nog best veel veranderingen aangebracht aan de eerste opzet.

Verder ging ik de boeken lezen van en over Christina von Dreien.
Uiteindelijk komt alles goed!
Alleen al deze titel van haar laatste boekje sprak me aan in deze tijd.
Door wat ik las ging ik nog meer dan dat ik al deed, nadenken over hoe we om kunnen gaan met alles wat er gaande is en hoe wij daar zelf een positieve rol in kunnen hebben.
Ik vond het heel bijzonder om te lezen over hoe zij dat allemaal ziet en uitdraagt..

Tenslotte kwam er een Luisterkindactie aan waarmee ik aardig bezig werd gehouden. 
Reclame maken op social media, oefenen met andere Luisterkindwerkers en weer even kijken hoe ik overal zichtbaar ben voor iedereen.
Ik ben nog steeds heel trots op mijn website van In gesprek met jou - Luisterkind en hoe ik die samen met mijn zoon gemaakt heb.

Zó liet ik me even met de stroom meedrijven.
Ik ervoer dat ik even meer naar binnen mocht keren en voelen wat dit me allemaal te zeggen had.
Dat kon gebeuren omdat ik het gewoon zijn gang had laten gaan en me niet te druk had gemaakt over wat ik wilde gaan doen. Door niet teveel vanuit mijn verstand te handelen, maar op mijn gevoel af te gaan.
En zo is in de loop van de maand alles weer wat meer gaan stromen en doe ik met plezier wat er op mijn pad komt.

Er zit in ieder geval een prachtige Luisterkindactie aan te komen, waar ik heel veel zin in heb!


Het is heerlijk om weer even aandacht te geven aan waar ik ook goed in ben.
In de energie contact leggen met jou of met je kind en luisteren naar wat je te vertellen hebt.
Want Luisterkindwerker ben ik ook!

Ik ga jullie deze week nog wel even meer vertellen over de actie van Luisterkind op Valentijnsdag.
Dit bericht is al lang genoeg geworden.
Voor als je al nieuwsgierig geworden bent, dan kun je even kijken op de Facebook of Instagram pagina's van In gesprek met jou - Luisterkind. Daar maken we al een week reclame voor de actie.


Zó was mijn mindset de laatste maanden echt:

"GO WITH THE FLOW"

Voor mij is dat een goede manier om te kijken wat er komt als ik het zelf even niet helemaal weet.

Groetjes, Alyt

Geen opmerkingen: