28 oktober 2014

Klein Barbie Museum

Een week geleden heb ik een bezoekje gebracht aan Liesbeth's Klein Barbie Museum.
Ik kreeg een uitnodiging van Liesbeth toen ze het artikel over mijn hobby in de krant had gelezen.
Het duurde even voordat ik aan die uitnodiging gehoor kon geven.
Ik moest een auto tot mijn beschikking hebben.

Een klein Barbie museum bij Emst ten noorden van Apeldoorn.
Ik was reuze nieuwsgierig.


Liesbeth heeft in ongeveer 9 jaar een indrukwekkend aantal poppen van Mattel verzameld.
Op de website van het museum staat dat ze er ruim 400 heeft.


Er staan hele mooie oude vintage poppen in het museumpje.
Maar ook een prachtige verzameling poppen met het thema Country & Western.
Liesbeth verzamelt ook Dols of the World, poppen met kleding uit alle landen van de wereld.
En natuurlijk staan er bruidsparen en poppen met andere glamour kleding.


Alles is mooi, aangekleed met accessoires en soort bij soort uitgestald in glazen vitrines.
Jullie kunnen het zien op bijgaande foto's.
Ze geven een mooie impressie van het museum.

Natuurlijk raakten we ook aan de praat over het maken van kleding voor Barbie.
Ervaring uitwisselen.
Liesbeth heeft voor haar poppen ook veel kleding zelf gemaakt.
Heel mooi! 

 Ik vond het erg leuk om alles te bekijken.
En te luisteren naar de verhalen van Liesbeth.
Ze kan heel veel vertellen over haar verzameling.

Dus ... hou je van Barbiepoppen?
Ga eens naar:

Liesbeth's Klein Barbiemuseum
Veluwsedijk 14 in Emst.

Het is zeker de moeite waard!

Groetjes, Alyt



3 opmerkingen:

marmarel zei

Het ziet er heel mooi uit. Lijkt mij erg leuk om eens te kijken, al is het voor mij wel een heel eind uit de buurt.
Groetjes, Marijke

Willy zei

Wat leuk!
Een adresje om te onthouden.
Groetjes,

Hilde haakt zei

Tjonge, een echt barbie museum! Wat veel! Ik kan me heel goed voorstellen dat je gezellig aan de praat raakt met zo'n gedeelde hobby.