01 oktober 2014

Heel veel kralen en kraaltjes

Gisteren heb ik een rondje gemaakt langs creatieve winkels in Apeldoorn.

Bij de Beekbergse wolhal / Hobbygigant kocht ik een bol prachtige sokkenwol.


Niet voor Barbietruien, maar voor een paar lekkere warme wintersokken, die mijn vriendin voor me gaat breien.
Zelf heb ik daar geen tijd voor en zij doet het graag.

Bij de stoffenwinkel van Jan Sikkes kocht ik een aantal ritsjes.
Ook deze zijn niet voor Barbiekleertjes, maar voor een ander projectje waar ik mee bezig ben.
Jullie zullen het hier nog wel eens zien.

Het doel van mijn fietstocht was een prachtige winkel, die ik vorige week ontdekte.
Een kralenwinkel in het centrum van Apeldoorn.
Ik was er al zo vaak langs gekomen, had ook wel gezien dat ze kralen verkopen maar had altijd gedacht dat het meer een cadeauwinkel was.
Tot ik er vorige week binnenliep omdat de elastische draad, die ik gebruik voor mijn Barbiekettinkjes, op was.
Misschien verkochten ze dat daar wel.

Ik was stomverbaasd!
Niks geen cadeauwinkel waar ze ook wat kralen verkopen.
Nee!
Een kralenwinkel waar ze ook wat cadeaus verkopen.
Een prachtige kralenwinkel!
Wanden vol met strengen kralen, kleine en grote, in allerlei kleuren.
Wanden vol met zakjes met nog kleinere kraaltjes.
Bakken vol met speciale kralen.
Een walhalla voor iemand die houdt van het maken van sieraden.
Maar ook al voor iemand die alleen maar wat kleine kettinkjes maakt voor Barbiepoppen.

Vorige week heb ik alleen maar rondgekeken in de winkel.
 Gisteren ben ik teruggegaan met in het hoofd wat ik nog wel zou kunnen gebruiken ...
... en met een cadeaubon die ik nog had liggen.


Dit heb ik gekocht.
Ik kan weer even vooruit.

Ook heb ik nog geleerd hoe ik een knoop moet leggen in de draad na het rijgen van de kettinkjes.
Een knoop die niet los gaat!
Want ik wist niet dat de knijpkraaltjes, die ik altijd gebruik, de plastic draad kunnen doorsnijden.
Het kettinkje kan dus kapot gaan
Dat moet natuurlijk niet met kinderspeelgoed en kleine kraaltjes.
Ik heb weer wat geleerd.
Ik maak een knoop voortaan.

Een prachtige kralenwinkel dus.
Wil je zien hoe de winkel er uitziet?
De foto's op hun Facebookpagina spreken voor zich.
Er is ook verkoop via internet.

Groetjes, Alyt


4 opmerkingen:

marmarel zei

Wat leuk dat je in die winkel geweest bent. Ik ken ze van beurzen, in Assen waren ze laatst ook. Ik heb vorig jaar heel wat strengen meegenomen voor mijn workshops. Lijkt mij geweldig om ook eens in de winkel te kijken!
Je hebt een speciale knoop voor elastieken armbanden, die gebruik ik wel bij workshops (als je via google zoekt, krijg je er wel afbeeldingen van te zien). Maar of die handig is voor de mini-kettinkjes die jij maakt, weet ik niet. Misschien kun je een tegengestelde knoop gebruiken, dat doe ik ook wel. En dan nog wat nagellak erop.
Prachtig sokkengaren!
Groetjes, Marijke

Hobbyrita zei

Prachtige sokkenwol, die zou ik ook wel willen! En die kralenwinkel lijkt me alvast de moeite, je kan weer een tijdje verder en je weet voortaan waar naartoe.
Grtjes, rita.

Hilde haakt zei

Altijd leuk, winkelen voor je hobby! De kralenwinkel heb ik nog niet ontdekt, maar ik doe weinig met kralen. Veel plezier met de spulletjes.

Marjolein zei

Mooie wol en leuke kralen! Veel plezier met het hobby-en ;)