23 februari 2011

Balletjurk mislukt

Het vervolg van mijn berichtgeving over de balletjurk is helaas wat triest: de jurk is mislukt.

Hij was bijna klaar, toen ik met het passen van de jurk ontdekte, dat ik achter bij het split te weinig stof had. Daardoor kon ik de stof niet ver genoeg omslaan om er stevig een paar drukknoopjes aan te kunnen naaien.  Ik heb nog overwogen om het achterpand er uit te halen, een bredere te knippen en die erin te zetten, maar het uithalen met die dunne stof zou alles er niet mooier op maken. Conclusie: mislukt! Jammer, balen, maar het was niet anders.
Ik heb direct allerlei aantekeningen op het patroon gemaakt, zodat ik het weet voor een volgende keer.

Gelukkig paste de roze legging, die ik al onder de jurk gemaakt had, mooi bij een roze/rode bloemetjesjurk, waar ik alleen de knoopjes nog aan moest naaien.
Dus ben ik dat gaan doen en heb daarna nog een roze tasje gehaakt. Dezelfde als eergisteren. Zo leuk om te maken!
Zo stopte ik gisteravond toch met een setje, dat klaar was. Het staat inmiddels op Marktplaats.

En nu eens kijken of ik direct moed heb om de balletjurk nog eens te maken.

Groetjes, Alyt

1 opmerking:

Joke zei

Oohh Alyt, wat kan ik me je teleurstelling goed voorstellen! Temeer daar de jurk zo mooi beloofde te worden. Heb je genoeg materiaal om hem in de herkansing van dezelfde stofjes te kunnen maken?
Wel lekker dat je nog iets achter de hand had om het nare gevoel toch weer een beetje goed te maken. Leuk setje geworden!

groetjes, Joke.