14 februari 2011

Groene trui

Omdat de coltrui met lange mouwen uit mijn vorige bericht met zwarte wol bewerkelijk was, wilde ik hem direct nog eens proberen met gekleurde wol. Even het patroontje onder de knie krijgen.

Ik had nog een restje katoen liggen; van dat gekleurde garen waarvan je nog niet weet hoe de kleurverdeling wordt, voordat je gaat breien.
Het werden leuke streepjes en met dit vrolijke resultaat ging het breien van de trui veel sneller.
Het is dus een goed patroon, dat ik zeker veel vaker ga gebruiken.

Maar een volgende keer ga ik toch weer voor de zachtere dunne sokkenwol. Deze katoen was net te dik. Het laatste restje hiervan ga ik dus voor wat anders gebruiken.

Groetjes, Alyt

1 opmerking:

Joke zei

Wat een leuke trui is dit geworden. Jammer dat het garen dan net wat te dik naar je smaak uitvalt he? Hij streept wel geweldig en die grote col is móóóiii.

groetjes, Joke.