11 april 2024

Naaipatronen Barbiekleertjes (5) - balletjurk, nachtkleding en accessoires

Daar zijn ze dan!
Nog drie naaipatronen voor Barbiekleertjes en accessoires.

Ik had al heel lang in het hoofd om nog een aantal patronen van genaaide Barbiekleertjes uit te werken.
Daar ben ik in januari van dit jaar mee begonnen.
Het voelde als: deze patronen doe ik nog en dan vind ik het wel goed. 
Een beetje een periode van 15 jaar afsluiten.
Vanaf 2009 tot nu.
 Een periode van ontwikkeling wat betreft mijn handgemaakte Barbiekleertjes.
Van het maken van Barbiekleertjes en het ontdekken dat ik die kon verkopen, naar veel op bestelling maken, naar dat toch niet meer zo leuk vinden, naar de behoefte voelen om mijn ervaring door te geven, naar het uitwerken van patronen en naar het ontdekken dat die ook goed verkopen.
Ik kijk met plezier terug op deze mooie ontwikkeling en de flow die erin zit.

Barbiekleertjes maak ik niet meer, behalve voor mijn eigen kleindochters, als ze ze willen hebben.
Mijn verzameling eigen patronen is natuurlijk nooit compleet.
Er blijven leuke kleertjes, die ik wel gemaakt heb, maar niet vaak. Zo'n patroon zou ik me na al die jaren eerst weer eigen moeten maken, voordat ik het zou kunnen uitwerken. Eigenlijk heb ik daar geen zin meer in.
Er zijn zoveel meer leuke dingen om te doen.

Nu nog drie patronen dus.


Allereerst een naaipatroon met accessoires.
Wat heb ik vaak tasjes en hoedjes gemaakt om een setje kleertjes net even compleet te maken. 
Een haakpatroon en een breipatroon met wat accessoires waren er al.
Wat naaien betreft waren de shopper, de rugtas en de hoed toch wel mijn favorieten. Steeds van andere stofjes, die pasten bij het setje kleertjes.
De accessoires, die genaaid kunnen worden, staan nu ook in een verzamelpatroon. 
Het patroon kost € 5,00.


Het tweede naaipatroon is een verzamelpatroon met nachtkleding.
Als er gespeeld wordt met Barbies, dan moeten ze natuurlijk ook slapen in leuke kleertjes.
In dit patroon staan een badjas, een pyjama en een teddy. 
(Dat laatste is volgens mij een ouderwets woord, maar ik kon ook niets anders verzinnen. Dus is het een teddy gebleven)
De witte badjas is gemaakt van dunne wafelstof. Ik heb daarvan nog een hele lap liggen. Ik kan er lapjes stof in de afmetingen die nodig zijn bij leveren. (€ 0,75 per lapje)
Het patroon staat te koop voor € 5,00


Tenslotte een balletjurk, die ik altijd leuk vond om te maken, omdat de pasvorm zó mooi wordt met de aan elkaar gestikte banen.


En omdat het echt een balletjurk kan worden, wanneer je met tule gaat werken.
Dit patroon staat te koop voor € 2,00

Tenslotte heb ik al mijn patronen ook nog dezelfde lay-out gegeven. 
De uniformiteit was wat ver te zoeken. Dat krijg je als er steeds een aantal jaren zit tussen het uitwerken van patronen.
Het was al met al een hele klus.
Wat een heerlijk gevoel dat het nu klaar is!

Dit waren mijn (voorlopig) laatste naaipatronen voor Barbiekleertjes.
Zo voelt het nu, maar ik zeg nooit nooit. Dat gevoel kan nog best weer eens veranderen.

Groeten, Alyt

Geen opmerkingen: