02 maart 2022

Nieuwe breipatronen jurkjes en truitjes voor Barbie

Toen ik in 2009 begon met het maken en verkopen van Barbiekleertjes, ontdekte ik al snel een Zweedse website met wel 1000 verschillende breipatroontjes voor Barbiekleertjes.
Sommige daarvan waren ook in het Nederlands vertaald.
Ik heb deze patroontjes in de eerste jaren van CreAlyt veel gebruikt.
 Tót ik het breien van truitjes op 4 pennen leerde van een vriendin en dat toch wel wat fijner vond.
Ik kan goed op 4 pennen breien en hierbij hoefde ik niets in elkaar te naaien.
Toch zijn er van de 1000 Zweedse patroontjes zo'n 30 blijven hangen in mijn patronenbestand, die ik één of meerdere keren heb gebruikt. En zoals bij alle patronen waar ik mee werk, heb ik in de loop van de tijd ook hierbij meer of minder aanpassingen gedaan, omdat ik iets mooier of beter passend vond.

De Zweedse website is vanaf het begin van dit jaar uit de lucht.
 Daarom heb ik besloten om een aantal van deze breipatroontjes uit te werken en op te nemen in de patronenverzameling, die ik te koop heb.
Ik ben er de afgelopen twee maanden druk mee geweest.

Hierbij dus de introductie van twee nieuwe breipatronen.
Jurkjes en truitjes, die op 2 pennen gebreid wordt en die aan de achterkant in elkaar genaaid moeten worden.


Het eerste patroon bestaat uit zes verschillende jurkjes.
De jurkjes hebben geen sluitingen met knoopjes. Ze kunnen gemakkelijk via de benen van de pop aangetrokken worden.
Van links naar rechts op de foto zijn ze wat oplopend in moeilijkheidsgraad, van eenvoudig recht en averecht breien tot werken met minderingen en meerderingen bij het meest rechtse jurkje.
Ik heb de jurkjes allemaal van effen garen gebreid, zodat de patronen goed zichtbaar zijn, maar er is natuurlijk te variëren met garen. Zo heb ik het linker jurkje ook vaak gemaakt van sokkenwol.


Het tweede patroon bestaat uit acht verschillende truitjes.
Ook deze hebben geen knoopjes en worden over de benen van de pop aangetrokken. Behalve het turquoise truitje met col, dat beter over het hoofd aangetrokken kan worden.
Ook hierbij verschillende moeilijkheidsgraden voor beginnende of meer ervaren breisters. 
Op deze weblog komen de truitjes in allerlei uitvoeringen voorbij. Onder de tab "gebreid truitje" kun je er verschillende zien.

Ik ben blij dat ik deze twee patronen weer toe kan voegen aan mijn patronen voor Barbiekleertjes. 
Er komt steeds meer variatie in de patroontjes, die ik aanbied.

De nieuwe breipatronen  staan vanaf nu te koop op de verkooppagina op mijn website.
Ze kosten € 5,00 per stuk



Bij iets nieuws hoort een feestje, vind ik deze keer.
Daarom verkoop ik deze twee nieuwe breipatronen t/m 15 maart 2022 met een introductie korting. Bij het kopen van beide patronen krijg je de tweede voor de helft van de prijs en betaal je 
€ 7,50 i.p.v. € 10,00

Ik heb de smaak van het maken van patroontjes weer even te pakken.
Al doende heb ik weer meer ideeën gekregen.
Misschien volgen er dus nog meer. Jullie zullen het zien.

Groeten, Alyt




Geen opmerkingen: