17 mei 2021

Gehaakte feestslinger

 Onze kleinzoon is alweer 1 jaar oud!
Voor mijn gevoel is het nog maar net geleden, dat ik schreef over zijn geboorte en het dekentje en de aap, die ik voor hem maakte.

Voor zijn eerste verjaardag haakte ik een fleurige verjaardagsslinger.
Zo'n traditionele, die je uittrekt over een touwtje heen.

De slinger stond al lang op mijn "dat-wil-ik-eens-maken" lijstje.
Het patroon is van Haakwerk van Fransje.
Zij heeft van die leuke "Hollandse" haakwerkjes.


Als uitgangspunt voor de kleuren gebruikte ik een slinger van vilt.
Ik gebruikte Catania Schachenmayer 100 % katoen
 (kleurnummers: 192, 114, 390, 281, 249, 205, 391, 380, 420, 113)
en haakte met haaknaald 2.




Het was een fleurig project met al die kleurtjes.

Ondertussen ben ik ook druk bezig geweest om een volgend naaipatroon voor Barbiekleertjes uit te werken.
Feestelijke kleding deze keer.
Ik moet nog stofjes bij elkaar zoeken, die ik erbij kan verkopen, en dan zal ik het jullie hier laten zien.
Nog even geduld.

Groeten, Alyt

Geen opmerkingen: