05 april 2011

Bonte jasjes

Dit was dus het begin van mijn nieuwe opdracht.


Een creatieve klant wil graag zeven bontjasjes.   ZEVEN?   Ja, zeven.


Dat wordt lopende band werk dus.










Het knippen van de patroontjes en het knippen van de onderdelen uit de stof neemt al een paar avonden in beslag.
















Het is een hele stapel.








En daarna ga ik maar heel systematisch werken:
7x mouwen aan de panden naaien
7x zijnaden en mouwnaden naaien
7x kraagjes op elkaar naaien
7x kraagjes omkeren
7x kraagjes aan de jasjes rijgen
En zo maar door. Jullie begrijpen het wel.


Ondertussen maak ik foto's van de vorderingen en denk ik na over de tekst voor dit bericht. Het lopende band werk moet niet te saai worden.







Eigenlijk gaat het op deze manier best snel.






Het laatste naaiwerk aan de jasjes moet met de hand.






En dan ...




















Bijna klaar. Alleen nog 7x een haakje aannaaien voor de sluiting.
Maar eerst wil ik foto's maken! Foto's van 7 Barbies met bontjasjes aan. Foto's, die ik misschien op mijn website kan gebruiken. Ik moet even van deze gelegenheid gebruik maken, want ik weet niet of ik ooit weer 7 jasjes tegelijk klaar heb. 




Ik ben zeer tevreden over het resultaat en bovenstaande dames zo te zien ook.


Groetjes, Alyt

3 opmerkingen:

Joke zei

Wat een geweldig plaatje, die zeven dametjes in hun bontjas! Je hebt helemaal gelijk dat je daar eerst een serie foto's van maakt voordat de bestelling de deur uitgaat.
Hier ben je trouwens behoorlijk druk mee geweest zeg, maar je hebt het snel gedaan. Zie ik het trouwens goed dat jij je jasjes ook nog netjes een voering geeft?? Klasse hoor!

Alyt Vlieg zei

Goed gezien, Joke. Zo is het patroon van dit jasje en ik vind het zo heel mooi. Het meeste van de voering wordt trouwens met de naaimachine vastgemaakt, hoor.

Anoniem zei

Ha, misschien een heel andere reactie dan je verwacht. Ik zag op een van je foto's je Pfaff naaimachine. Die van mij is na 35 jaar (ja, echt 35 jaar !)trouwe dienst helemaal vastgelopen. Dus heb ik mezelf een nieuw cadeau gegeven. Een Pfaff select 3.0. Even snuffelen op internet en je vind wel een adres waar je 'm 200,-- goedkoper kan kopen, dan in de meeste winkels. Dus misschien wordt ik binnenkort ook weel heel creatief!! Jik