07 november 2018

Verkooppagina weer online

Vanwege gezondheidsredenen is het hier maanden stil geweest.
Lang, zó lang, maar ik had het nodig.
Zó stil dat ik op een gegeven ogenblik zelfs mijn verkooppagina uit de lucht gehaald heb.
Ik kon het er niet bij hebben.

Vorige week voelde het weer goed om langzaam achter de schermen mijn verkooppagina bij te werken.
Allereerst heb ik de poppen van mijn vriendin Hannie, Lijs made by H@, er afgehaald.
Ze verkochten niet en zijn weer retour maakster gegaan.
Aan het gedeelte van de Barbiekleertjes heb ik niets kunnen veranderen. Met het maken van Barbiekleertjes ben ik nog steeds niet bezig. Wat er te koop staat zijn de paar kleertjes die ik nog heb liggen.
Ook bij de tweedehands Barbiepoppen zijn er geen nieuwe bij gekomen, maar er zitten nog steeds leuke poppen tussen, die nog best een tweede speelleven kunnen hebben.

Wat heb ik dan wel gedaan en wat staat er dan wel te koop.

Ik haakte nog een mandala van Lilla Björn's Crochet World.
De mandala is klaar, maar ik wil er nog een kussen van maken. Dan laat ik het hier zien.

Het grootste haakproject dat ik onderhanden heb gehad, was voor het liefste en mooiste wat me de laatste maanden is overkomen. Ik ben voor het eerst beppe/oma geworden van een prachtige kleindochter.
Voor haar haakte ik een dekentje en een slaapzak.


























Even een paar feiten:
Het dekentje en de trappelzak zijn gehaakt met de wafelsteek. Daarvan vond ik een duidelijke beschrijving bij Echtstudio.
Garen: Ricoh Baby Classic dk. Antraciet kleur 32 en mintgroen kleur 54.
Haaknaald 3,5

Voor het dekentje zette ik 122 steken op (dat is inclusief de 3 lossen voor het eerste stokje van de volgende toer)
De afmetingen van het dekentje zijn ongeveer 60 x 70 cm

Voor de trappelzak zette ik 80 steken op (ook inclusief de 3 lossen voor het eerste stokje)
De breedte van de trappelzak is 45 cm.
De lengte is totaal ongeveer 120 cm (45 cm voorpand, 45 cm achterpand, ongeveer 6 cm tussen capuchon en rand voorpand, capuchon 20 cm)

Ik heb een rand gehaakt van 4 toeren vasten: 1e toer van dezelfde kleur als het werk, daarna 2 toeren tegenkleur en daarna nog 1 toer kleur van het werk. Hierbij heb ik bij de 2e, 3e en 4e toer alleen in de achterste lus ingestoken heb.
De knoopsgaten heb ik verwerkt in die rand.

Vooral het dekentje wordt intensief gebruik. Het is een mooi formaat voor de kinderwagen en voor over de baby als ze in het autostoeltje ligt.
Voor de trappelzak moet het nog wel wat kouder worden.

Terug naar mijn verkooppagina.
Het meeste wat te koop staat zijn cadeautjes voor kinderen. Daar is wel het een en ander bij gekomen.


























Ik haakte nog een lappenpop schaap.
Een aap en een pandabeer zijn nog in de maak.
En er staan nog steeds 3 olifanten te koop.



En verder haakte ik in het kader van "maak eens wat restjes garen op" weer een aantal gekleurde konijntjes.

Zowel de lappenpoppen als de konijntjes blijven zo leuk om te maken.
Mijn kinderen, die nu op de leeftijd zijn waar bij veel vrienden baby's geboren worden, kopen ze graag als kraamcadeautje of als cadeautje voor een babyshower.

Kortom, ik ben er weer een beetje en vond het in ieder geval heerlijk om jullie weer eens te laten zien waar ik allemaal mee bezig ben geweest.
En dit was nog niet eens alles.
Misschien gauw meer.

Groetjes, Alyt



2 opmerkingen:

Willy zei

Fijn dat je de draad weer oppakt. Gefelicteerd met je kleindochter. Mooi die deken en slaapzak. Voordat ik ziek werd, heb ik dit wafelpatroon aan een vriendin geleerd. Ze heeft er intussen ook dekentjes van gehaakt voor haar tweeling kleindochters.
Groetjes,

Willy zei

Het schaapje is schattig!