20 maart 2017

Gordijntje wordt kussen

In mijn weblogbericht over de gehaakte mandala's vertelde ik over de verschillende pogingen, die ik deed om een leuk gordijntje te maken voor het raam van onze voordeur.

Dit was er eentje:
Ik vond op Pinterest de Diamond Lace Stitch.
Afkomstig van een (volgens mij) Peruaanse website, Tejiendo Peru.
Een website met heel veel informatie over haken, maar wel in het Spaans.
Vanwege de taal kan ik de steek niet terugvinden en direct linken.
Maar met het plaatje van Pinterest kan ik jullie de steek ook laten zien.


Dit vond ik echt een mooi patroon voor een gordijntje.
Ik ging het haken in de kleur grijs.


Het resultaat was mooi, maar hoe verder ik kwam, des te meer ging ik twijfelen.


Halverwege wist ik het: dit was het niet.
Wat werd onze hal vreselijk donker en triest met dit gordijntje.
Ik stopte en kwam al vrij snel op het idee van de mandala's.
Wat een verschil! Jullie hebben het gezien.
De kleurige mandala's maken de hal fleurig!

Omdat ik al zover was met deze grijze lap, wilde ik hem niet uithalen.


Ik heb er een kussentje mee gemaakt.
En daar ben ik helemaal blij mee!

Groetjes, Alyt

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, soms gaat dat zo... Maar ik vind het als kussen prachtig! Wat een mooie steek is dit.
En je hebt voor de deur een goede keuze gemaakt met de mandala's!

kruissteekmieke zei

Ik vond ide mandala's al tof en ik vind het goed dat je deze nu definitief gebruikt, en nu heb je ineens een prachtig kussen erbij
Micheline

Corina zei

Mooi kussen geworden! (en een mooi bewijs van mijn motto: handwerk mislukt nooit, het wordt hooguit anders dan gepland)

Hobbyrita zei

Je hebt gelijk, het was te donker, maar je hebt het toch nog knap verwerkt in een kussen, heel mooi geworden!
Grtjes, rita.