28 november 2016

Fantasie met jurk en hoed

Voordat wij afgelopen zomer gingen klussen en ik mijn naaikamer een tijd niet kon gebruiken, had ik een stapel kleertjes geknipt. Voor het geval ik tijd had om mijn naaimachine ergens anders neer te zetten en wat te naaien.


Ik knipte o.a. zes jurken.

Vorige week heb twee in elkaar gezet. Gewoon op mijn naaikamer, die allang weer in gebruik is.😊
Ik heb zo langzamerhand zoveel strikjes, bloemetjes, lintjes, knoopjes en gespjes dat ik veel kan variëren met hoe ik de jurken afwerk en wat ik erbij doe.
Deze keer maakte ik bij beide jurken een hoed van vilt.





























Er slopen vorige week ook twee kleine opdrachten tussendoor. Eigenlijk zou het niet, maar ik vond het heel leuk om deze kleertjes weer eens te maken.


Zo maakte ik een tuinbroek bij een trui die ik nog had liggen. Met een bijpassende tas een mooie set voor een 10-jarige Barbie-fan.


En ik naaide een badjas/ochtendjas. Dat was heel lang geleden.
Ik vergat een foto te maken, dus heb ik een oude foto gezocht. 
Uit 2009! Het jaar dat ik CreAlyt opgezet heb. 
7 jaar geleden alweer!

En nu liggen er dus nog 4 geknipte jurken.
Wat dat weer eens gaan worden?
Jullie zullen het wel zien.
De twee bovenstaande jurken staan te koop.

Groetjes, Alyt


4 opmerkingen:

Nappi Poppenkleertjes zei

Zo schattig, damesachtig!!
Soms krijg ik de vraag of ik ook barbiekleertjes maak (nee dus),en dan maak ik even reclame voor je....:-))
Groetjes, Jannie

Elizabeth zei

Wat een prachtige creaties maak je! Heb je een patroon gebruikt of verzin je dit allemaal zelf? Ik vind het ontzettend gaaf!

Groetjes, Elizabeth

Sofie zei

Pure nostalgie, bij het zien van die kleertjes, mijn ma deed dat vroeger ook voor mijn barbiepoppen! Knap werk, zo te zien.
Groetjes Sofie

Mathilde de Wit zei

Mooie kleertjes zeg. Daar is een kind met Barbies vast erg blij mee.