13 oktober 2013

Setjes met Hannie's breisels

In mijn vorige bericht liet ik jullie een stapel gebreide kleertjes van Hannie zien.
Afgelopen week ben ik bezig geweest om met een gedeelte van die stapel setjes te maken.


Het is weer een kleurrijk geheel geworden.

























De roze en blauw/groene coltruien zijn mooi met een broek en een bijpassende sjaal.






















Maar ik vind ze ook heel erg leuk met een rokje en een legging.

En dan een sjaal van tricotstof erbij.
Leuk hè, die sjaals?
Ik kwam op het idee toen ik aan het haken was met Zpagetti.
Zpagetti is dik katoenen garen gemaakt van lange draden van tricotstof.
Een mooie dikte voor een sjaal voor Barbie bedacht ik mij opeens.

En zó gemakkelijk zelf te maken:
Knip een strook van tricotstof van 35 x 4 cm.
Gebruik er bijvoorbeeld een oud t-shirt voor.
Belangrijk: 
Knip het in de lengte, dus 35 cm van boven naar beneden en knip recht langs de streep die je in de stof ziet.
Pak dan de uiteinden van deze strook en rek de stof goed uit.
De strook zal nu vanzelf omkrullen.
Op de goede lengte knippen en twee knopen in de uiteinden leggen.
Klaar is je Barbiesjaal!
Het is weer eens wat anders dan een gebreide of gehaakte sjaal.

(Nu ik de sjaal wat vaker geprobeerd heb, merk ik dat het lang niet altijd lukt dat de sjaal mooi omkrult. Het is heel erg afhankelijk van hoeveel rek er in de tricotstof zit.
Het leek zo gemakkelijk: een sjaal die altijd lukt. Maar dat is dus niet zo. Jammer!)






















Deze prachtige trui met kabels in het voorpand en op de mouwen had van mij niets anders nodig dan een witte broek met smalle pijpen. 
Hannie had er al een mooie muts (met kwast!) en een rugzakje bij gemaakt.























En tenslotte deze truitjes.
Ik wilde er eigenlijk een broek bij maken met hele wijde pijpen, maar had daarvoor niet de geschikte stof.
Maar met een rokje zijn ze ook heel mooi!

Alle setjes staan te koop op Marktplaats.

Groetjes, Alyt

6 opmerkingen:

Gonny zei

Ziet er weer geweldig uit.

Unknown zei

Wat een verwennerij voor die poppen !!!
Grtjs
Daniëlle

Hannie zei

Oohh zei ik en nog ns oohh en nog veel meer oooh!
Alyt!! Wow!
Gr H@

Hobbyrita zei

De poppen zien er weer super uit! Heel modieus en mooi zijn ze, jullie hebben een goed evenwicht gevonden in de samenwerking om de poppen te kleden!
Grtjes, rita.

LucyW zei

Waar is die patrone? Waar kan ek dit kry?

Alyt Vlieg zei

Dag Lucy,
Het patroon voor de truien is bij mij te koop. Ik heb een contactformulier toegevoegd aan mijn weblog. Zo kun je per mail contact met me opnemen.
Groeten, Alyt