06 februari 2012

Poncho's

Van mijn collega Barbiekleertjes-maken Joke van Jora Poppenmode heb ik het patroon gekregen van de poncho, die zij altijd breit.
De poncho's, die ik haak zinnen me nog steeds niet.
Ze worden ook niet gekocht en dat sterkt me in mijn gevoel, dat ze toch nog niet echt mooi zijn.
Dus toen Joke en ik eens bij elkaar zaten en zij mij haar patroon aanbood, zei ik geen nee.
Toch heeft het nog even geduurd voordat ik de poncho op de pennen gezet heb. Ik aarzelde nog wat.
Al heeft Joke me verzekerd dat ze het niet erg vindt, het is voor mijn gevoel haar poncho, die ik nu ook ga verkopen.
Vorige week ben ik er toch eens aan begonnen.
En ik ben verkocht!
Zó gemakkelijk te breien en het resultaat is zó leuk!

Eindelijk heb ik een bestemming voor de gekleurde sokkenwol waar ik eens voor viel in een wolwinkel.
Ik heb er al een paar truitjes van gebreid, maar vond dat de kleurstrepen te breed werden.
Maar een poncho van deze wol is geweldig.


Lekker fleurig!

Ik zie allemaal poncho's voor me van de restjes sokkenwol, die in mijn breimand zitten.
Mijn vingers kriebelen.
Er wordt hier dus veel gebreid de komende tijd.

Bedankt, Joke!!

Groetjes, Alyt


6 opmerkingen:

Willy zei

Hej Alyt, leuk dat je iets bekends zag en reageerde op mijn blog. Leuke hobby en winkeltje heb je. Wie is er nu niet gek op barbies en leuke kleertjes. Van mijzelf heb ik geen barbies meer, maar die van mijn dochter heb ik wel bewaard. Als kind maakte ik ook barbiekleertjes. Er woonde een kleermaker in de buurt en daar haalde ik resten van stof.
Leuk zijn die poncho's.
Fijne week, groetjes

Wieke van Keulen zei

Enig, Alyt deze poncho's.

Hannie zei

Deze zijn leuk geworden! Het model is ook meteen goed! Sinds kort brei ik deze poncho's ook op 4 naalden. En inderdaad, lekker simpel, leuk om te doen en een heel leuk resultaat!

Anoniem zei

Wat een leuke poncho's. Wat je eigenlijk al niet met een klein restje kunt doen.

Gonny zei

Ze zijn idd leuk.

Groet, Gonny

GratefulPrayerThankfulHeart zei

I Love the ponchos you have knitted for Barbie! I still have some of my barbies. Your workmanship is perfect! So nice stopping by to meet you!

Kindly, Lorraine