15 december 2018

Mijn haakwerk van de laatste tijd.

Ik wil jullie even laten zien wat ik de laatste tijd gehaakt heb.

Allereerst nog een konijntje.


Ik had nog zin om een roze te maken en daarna vond ik het wel weer even goed.
Er staan eerst weer genoeg verschillende konijntjes te koop.

Daarna zette ik deze lappenpop in elkaar, die al helemaal gehaakt klaar lag.



De pandabeer! Ik vind hem nog steeds heel erg leuk!
Hij is te koop.

Mijn grootste haakproject was een sjaal bij mijn nieuwe jas.
Die heeft zo'n speciale kleur. Daar paste geen enkele sjaal uit de voorraad in mijn kast bij.
In oktober zag ik op de blog van byClaire de Stoere Strepen Sjaal.
Die vond ik mooi!
Dus ben ik met mijn nieuwe jas naar de Beekbergse Wolhal gegaan met het idee om verschillende kleuren wol te zoeken. Maar dat viel tegen. Ik heb elk geschikt garen door handen gehad, maar de kleuren pasten niet mooi bij de kleur van de jas.
Tot ik het garen Katia Azteca Fine zag. Verloopgaren ik allemaal mooie kleuren.
En één daarvan was exact de kleur die ik zocht.


Dus niet 7 verschillende kleuren wol, maar mooie bij elkaar passende kleuren in 1 bol.
Eerlijk gezegd vind ik dit nog veel mooier!
Ik heb wel de steek van de Stoere Strepen Sjaal gebruikt. Die geeft een mooi ribbeleffect.


Afgelopen week was de sjaal klaar.
Hij is heerlijk warm en ik kan er nog de hele winter plezier van hebben.

En nu verder met projecten die een tijd stil gelegen hebben.


Zoals deze.
Een idee dat al sinds onze vakantie in Zweden vorig jaar in mijn hoofd zit.
Ik ben al een heel eind. 
Nu eens afmaken.
Jullie zullen het zien.

Groetjes, Alyt

1 opmerking:

anja zei

Ik ben het met je eens hoor, dit garen voor je sjaal is vele malen mooier dan allerlei verschillende bolletjes!