11 november 2017

Polswarmers en pannenlappen

Ik zou jullie wat van mijn haakwerk van de laatste tijd laten zien.
Hier de eerste twee projectjes.

Elk jaar wanneer het weer wat kouder wordt, moeten mijn handen en polsen daar erg aan wennen. Ik hoef nog geen handschoenen aan maar ik krijg wel behoefte om, wanneer ik buiten ben, de polsen wat warmte te geven.
Dat werd een projectje "polswarmers".

Een patroon zoeken was al een klus op zich.
Wat zijn er veel patronen van leuke gebreide en gehaakte polswarmers.

Ik wilde ze haken en viel voor het patroon Fingerless Gloves van CreJJtion.
Een uitdagend en niet zo eenvoudig haakpatroon, maar het is me gelukt.


Mooi hè!
Ik draag ze met plezier!


Ik haak nu een tweede paar voor een vriendin en nog steeds moet ik bij het begin en het einde van een toer op het patroon kijken. Maar ze blijven leuk om te haken.

Voor onze schoondochter kocht ik als verjaardagscadeau een stapel handdoeken en keukendoeken. En direct kwam het idee naar boven om er een paar bijpassende pannenlappen bij te maken.
Dat werd het projectje "pannenlappen".
Ook gehaakte pannenlappen vind je te kust en te keur op internet.
Gelukkig had ik al eens een paar mooie opgeslagen op mijn Pinterest bord "Haken".
Wat is het toch gemakkelijk om zó ideeën te bewaren.

De pannenlappen zijn gehaakt in de wafelsteek.
Op de weblog "Karin aan de haak!" vond ik een duidelijke beschrijving van die steek.
Het leuke idee van het gekleurde accent vond ik op de Deense weblog "Lutteridyl"


Wordt vervolgd met nog meer haakprojecten.

Groetjes, Alyt

3 opmerkingen:

Sofie zei

De polswarmers zien er heel leuk uit! Ik heb het boek ook en haakte er de lange sjaal uit, die met de kabels. En gehaakte pannenlappen, helemaal in...
Groetjes Sofie

Elizabeth zei

Hele sjieke polswarmers! En fijn dat je ze ook draagt, want ik denk altijd dat mensen zoiets alleen voor de leuk maken...
En wat een mooi patroon zit er in!
Veel plezier met je pannenlappen, die zijn echt superhandig in gebruik.

Groetjes, Elizabeth

Hobbyrita zei

Je bent lekker aan de haak Alyt! Echt hele mooie polswarmers, en ook de pannelappen zien er sjiek uit, proficiat!