07 oktober 2016

Kluszomer en feestdagen

De hele zomer stond hier in het teken van klussen.
Een keertje niet op vakantie, maar schilderen, laminaat leggen en nieuwe meubels in elkaar zetten voor een complete make-over van onze bovenverdieping, hal en trappen.
Een hele klus, waar we twee maanden mee bezig zijn geweest.
Het is nog steeds niet helemaal klaar (zoals op de foto is te zien), maar nu zijn het nog kleine klusjes, die we in de weekenden kunnen doen.

 




















Om een kleine impressie te geven: Dit zijn hal, trappen en overloop vóór en na.


Mijn hobbykamer was een schilderkamer, mijn naaitafel was tot vorig weekend een schildertafel.
En al mijn materiaal zat in verhuisdozen.

Ik had heel optimistisch vooraf wat Barbiekleertjes geknipt en mijn naaimachine in het hoekje van de woonkamer gezet. Misschien kon ik tussendoor wat naaien. Nou, mooi niet dus. Wat kun je je daarop verkijken. Mijn hoofd stond er natuurlijk helemaal niet naar.

Na de heftigste weken, toen we de grootste klussen klaar hadden, ben ik wel wat gaan breien. Maar geen gepriegel met Barbietruitjes. Nee, lekker gemakkelijk recht toe recht aan breien aan de sjaal waar ik in april mee begonnen ben. En daar heb ik een heel eind aan gebreid.


Toen we deze foto zo'n drie weken geleden maakten, begon ik te twijfelen of ik het zou redden om hem helemaal op rechte naalden te breien. Zou ik nog over moeten stappen op een rondbreinaald? Inmiddels is de sjaal bijna klaar en denk ik dat het wel lukt. Maar met nu al 260 steken op de naald wordt het heel krap. De mooie herfstkleuren van de sjaal stimuleren me om lekker door te breien. Het wordt wat kouder en weer tijd om sjaals te gaan dragen. Dan wil ik een mooie nieuwe hebben.

 Na zo'n drukke zomer ben ik dus nog niet echt bezig met Barbiekleertjes. Maar de feestdagen komen eraan en ik ga zeker aan de gang. Ik heb besloten om dit jaar voor de feestdagen eens NIET IN OPDRACHT te gaan werken. Ik wil wel eens ervaren hoe me dat bevalt. Nee zeggen tegen klanten, die me vragen wat te maken, dát ga ik heel moeilijk vinden. Toch ga ik het proberen.
Dus willen jullie mijn Barbiekleertjes cadeau geven met de feestdagen:
Hou mijn verkooppagina in de gaten!
Zodra ik setjes klaar heb zet ik ze te koop.
Nu al te koop:
mooie tweedehands Barbiepoppen en knuffeltjes voor kleine kinderen
Reserveren is mogelijk.

Groetjes, Alyt



3 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Wat een metamorfose maar wel in de goede zin vind ik, het is allemaal lichter geworden. Je sjaal heeft hele mooie kleuren, als hij binnenkort af is, ben je helemaal klaar voor de winter!
Grtjes, rita.

Jora zei

Goed bezig geweest hoor!
Heerlijk he, om zo nu en dan de boel eens grondig aan te pakken.
Ook logisch dat je na deze drukte niet gelijk in de stress van bestellingen wilt zitten, maar gewoon lekker maken waar je zin in hebt. Je hebt helemaal gelijk!
Groetjes, Joke.

Hilde haakt zei

Mooi is het geworden in huis! De sjaal wordt ook heel mooi! Apart om zoveel steken op de naalden te hebben lijkt me.