24 februari 2015

Van Barbie naar CreAlyt

Zo'n 4 jaar geleden vertelde ik hier dat ik een origineel Barbiejurkje uit elkaar had gehaald om er een patroon van te maken.
Haha, wat kan een mens soms blijven steken in iets waar hij aan begonnen is.
Ik ben er nooit mee verder gegaan.

Maar het uit elkaar halen van originele kleertjes doe ik wel vaker.
Het spijkerrokje is daar een voorbeeld van.


Een pop die ik kocht op een rommelmarkt had het aan.


Ik haalde het uit elkaar en tekende een patroontje.


Nu is het één van mijn favoriete patroontjes.
Met coltruien of truitjes en een legging ontstaan met het spijkerrokje altijd leuke sets.
Bovenstaande set is net klaar en komt te koop.


Laatst vroeg een klant me of ik de capri broek kon maken, die ze zag op een foto in dit bericht op deze weblog.
Gelukkig had ik die broek bewaard.


Dus kon ik dezelfde truc uithalen.
Uit elkaar halen, patroon tekenen en maar eens een proefbroek naaien.
En dat lukte prima.




















Dit is de officiële versie geworden.
Ik ben tevreden.
En mijn klant ook: "The new capri pants with the pocket and the belt is one of my new favourite clothes."

Misschien moet ik toch nog maar eens aan de slag met het jurkje dat ik hierboven noemde.
 Er kan best iets moois ontstaan.

Groetjes, Alyt

3 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Knap hoe jij tewerk gaat, kleren uit elkaar halen, zelf een patroontje tekenen en je kan aan de slag! Prachtige capribroek en dat spijkerrokje, super!
Benieuwd of het met het jurkje ook zo zal gaan.
Grtjes, rita.
Trouwens, ik heb je vermeld bij onze wekelijkse poppendag.

Unknown zei

Ooooooh‼️Die broek‼️Gaaf‼️
Gr H@

Hilde haakt zei

Erg leuk de outfit! De broek, maar ook het truitje en hesje!