13 maart 2014

Eindelijk klaar!

Ik heb soms van die projecten waar ik maar niet doorheen kom.
Waarbij ik van tevoren denk: dat doe ik wel even.
Maar ondertussen ...
... blijft het liggen omdat ik last van mijn arm krijg
... heb ik niet genoeg garen
... bestel ik te weinig nieuw garen
... heb ik zoveel andere leuke ideeën
... begin ik toch eerst met het uitwerken daarvan
... en nog veel meer.

Vandaag een jaar geleden gaf ik onze oudste op zijn verjaardag als cadeau een klein lapje gebreid van mosgroen Zpagetti garen.
"Zo ga ik twee nieuwe hoezen maken voor je kussens"

De kussens gingen mee naar huis en ik dacht het snel te doen.
Nou, nee dus.
En weer deed ik veel te lang over een project van Zpagetti garen.
Met een mand gebeurde me dat ook al eens.


Breien met Zpagetti vind ik heel zwaar.
Geef mij maar pennen 2 in plaats van pennen 12.
Haken met Zpagetti doe ik liever.


Ik heb de kussenhoezen gebreid in de reliëfsteek.
Ik vond deze steek in het boekje: Hoooked on Knitting van Geesje Mosies en Kim Poelwijk.
Dit boekje gaat over breien en haken met RibbonXL, een wat dunnere versie van Zpagetti garen.

Maar ik breide de steek dus met Zpagetti.
Het geheel werd wel heel erg massief.
Met RibbobXL is het een mooie open reliëfsteek.


De lappen werden 45 bij 90 cm.


De reliëfsteek heeft twee verschillende kanten.
Zwart is de voorkant en groen is de achterkant van de steek.
Ik heb zo met het breien van twee dezelfde lappen twee verschillende kussens gemaakt.


Vanavond vieren we weer de verjaardag van onze oudste.
 De kussens zijn klaar!
Eindelijk!

Groetjes, Alyt

3 opmerkingen:

kruissteekmieke zei

oef juist op tijd klaar met die kussens, ze zijn toch mooi geworden
groetjes
Micheline

Anoniem zei

Mooie kussens,maar wat is dat hard werken. Fijne avond!! Rianne

Hobbyrita zei

Heel herkenbaar, ook ik doe zo van die dingen, je bent niet alleen, maar dat wist je waarschijnlijk al! Maar nu zijn de kussens dan toch klaar, net op tijd, en ze zijn toch wel heel mooi geworden!
Grtjes, rita.