04 december 2012

Twee prinsessen

De afgelopen week heb ik twee prinsessen aangekleed.
Twee prinsessen voor twee zusjes.
Een sinterklaascadeautje.

Vorig jaar maakte ik een mooie paarse prinsessenjurk.
Nu een roze en een lila..
Ik heb wat gevarieerd met de rok, de tule en de mouwtjes, zodat ze beide niet gelijk zijn.


De roze heb ik vrij eenvoudig gehouden.
Zonder mouwen, zodat hij gemakkelijk aan te trekken is voor het kleine zusje, jonger dan 4 jaar.
Wel een dubbele rok, zodat die mooi wijd is.
Met wat accessoires en roze schoentjes een echte prinses.
Aan het eind van haar lange vlecht zit een roze strik, die (zie ik nu) helemaal niet mooi op de foto staat.


Bij de lila jurk heb ik de onderrand van de rok eens wat gerimpeld.
Zo is de tule eronder mooi te zien.
Ik vind het resultaat heel mooi.
Deze jurk heeft wel mouwen. Het oudste zusje zal hier wel mee om kunnen gaan.
Het maken van de mouwtjes is altijd een gepriegel. Ik moet altijd even moed vatten om te beginnen.
Maar met mouwen vind ik de jurk ook zó mooi.


En bij de jurken heb ik dus ook twee mooie Barbies verkocht.
Vooral de blonde zal ik wel een beetje missen.
Ik heb al veel mooie foto's gemaakt met deze pop.

Ik heb de laatste tijd veel poppen verkocht.
Daarom heb ik vorige week wat geshopt op Marktplaats en weer wat tweedehands poppen gekocht.
Wanneer ze schoon zijn zal ik ze op de foto zetten en hier laten zien.

Groetjes, Alyt


3 opmerkingen:

mums zei

hoi Alyt,

Je hebt mijn GiveAway gewonnen, kijk maar op mijn blog!
Mail je me even je adresgegevens?

groetjes, Mums

Iudith zei

wow, daar moeten die dames toch wel heel blij mee zijn!

Willy zei

Zowel met als zonder mouwen vind ik erg mooi. Fijn weekend,