09 februari 2011

Zwart en wit

De truitjes, die ik in mijn vorige bericht aan het breien was, zijn verstuurd naar hun nieuwe eigenares, die er mooie setjes mee heeft gemaakt. Ze heeft me een foto gestuurd.


Daarvóór had ik eerst zelf nog twee broeken en een tas bij de gebreide kleertjes gemaakt, zodat ik een paar nieuwe foto's op mijn website kon zetten.
De broek van de witte ribstof wilde ik al heel lang eens proberen. Het is vrij dikke stof en ik wist niet of het geschikt zou zijn voor Barbie. De dikte was geen probleem en bij zo'n winterset is het heel leuk, vind ik.
Bij het andere truitje heb ik een wijde broek van een mooi zwart-wit ruitje gemaakt en een bijpassende tas. Nog een zwart-wit kettinkje en de set was helemaal compleet. Deze set staat inmiddels op Marktplaats, want een klein zwart truitje had ik zo weer gebreid.


Al zoekend in mijn kast naar zwart-witte stofjes, kwam ik ook nog een andere lap stof tegen.
Zwart-wit, met wybertjes, maar niet symmetrisch. Een beetje moeilijk uit te leggen. Op zich een mooi stofje, maar ik had nog nooit een idee gehad wat ik ervan zou kunnen maken.


Al zoekend naar een patroon voor de zwarte coltrui viel mij op de website van stickatillbarbie een truitje op met een punt in het voorpand en toen was er opeens het idee om er van de wybertjes-stof een eenvoudig gerimpeld rokje bij te maken. En weer was er een leuk setje klaar.


Zo ontstonden uit een opdracht, die ik kreeg, allerlei nieuwe ideeën. Ik heb de opdrachtgeefster bedankt!


Inmiddels ben ik weer aan breien met gekleurde wol. Maar dat is voor een volgend bericht.


Groetjes, Alyt

1 opmerking:

Joke zei

Weer een paar heel geslaagde setjes! Wat een leuke vondst om dat wybertje-truitje te combineren met die stof. Grappig dat jij ook ervaart dat veel "onmogelijke" stofjes op een bepaald moment toch heel geschikt kunnen blijken te zijn.

Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende creaties.

groetjes, Joke.